Hoe kan ik vandaag nog een all-inclusive vakantie vinden?
Ik wil er dit voorjaar heel graag tussenuit naar een zonnige bestemmi maar ik worstel de laatste tijd erg met de ecologische impact van grootschalig toerisme. Ik hoor vaak verhalen over de enorme voedselverspilling bij grote hotelbuffetten en het overmatige water- en plasticverbruik in dit soort resorts. Aan de andere kant snak ik echt naar het comfort en de rust van een compleet verzorgde reis waar ik nergens over na hoeft te denken. Bestaan er tegenwoordig ook duurzame, eco-vriendelijke resorts die werken met lokale biologische producten, zonne-energie en een strikt anti-verspillingsbeleid binnen het totaalpakket?Ik wil er dit voorjaar heel graag tussenuit naar een zonnige bestemming, maar ik worstel de laatste tijd erg met de ecologische impact van grootschalig toerisme. Ik hoor vaak verhalen over de enorme voedselverspilling bij grote hotelbuffetten en het overmatige water- en plasticverbruik in dit soort resorts. Aan de andere kant snak ik echt naar het comfort en de rust van een compleet verzorgde reis waar ik nergens over na hoeft te denken. Bestaan er tegenwoordig ook duurzame, eco-vriendelijke resorts die werken met lokale biologische producten, zonne-energie en een strikt anti-verspillingsbeleid binnen het totaalpakket?

Gelukkig is duurzaamheid inmiddels een topprioriteit geworden binnen de internationale hotelbranche en hoef je comfort zeker niet op te offeren voor een beter milieu. Via de handige zoekfuncties op All Inclusive Turkije kun je heel eenvoudig filteren op accommodaties met een erkend duurzaamheidskeurmerk, zoals Green Key. Steeds meer moderne eco-resorts maken gebruik van hernieuwbare energie, bannen single-use plastic volledig uit en werken nauw samen met lokale boeren voor hun restaurants, waardoor voedselverspilling drastisch wordt verminderd en de lokale economie direct wordt ondersteund.